acamilla

Foto läxa

Publicerad 2011-05-12 21:39:44 i Allmänt,

Hej hej, 
Idag tänkte jag dela med mig av mina bilder som jag har tagit på former inför avslutningen på fotokursen som var idag.... Synd nog hade jag minnet med mig men inga bilder på det så jag fick inte visa upp dem... Så jag gör det här isf....
Ja, varför måste man veta vad det är man tar kort på???
Det första jag tänkte på när vi skulle fotografera former var vägmärken, så därför ville jag inte ha några med så jag vände på det och fotade de bakifrån.... Skapar en liten tanke om vad som finns på andra sidan... Är det kanske förbudet att göra någonting här, eller är det rent av samma skylt som finns på andra sidan korsningen.... Ville även få en en skjyst linje som går innåt i bilden. 

Mitt nya måste-bara-knäppa.... Skräp jag hittar på marken!
Mitt nya begär är att fota saker jag hittar på marken, det kan vara skräp och det kan vara någon som har tappat det, men på nå underligt vis så fångar just dessa bilder mitt intresse.... Hur kom det sig att den här hamnade här? Från vilken burk kommer den.... OCH, jag tycker att det är lite häftigt att den fortfarande är intakt :P Hittar man en sån här är de ju oftast ringen man hittar!

Fuffe tuffe tåget går....
Det är andra gången det händer att jag går förbi någonting flera gånger och tänker, "Den där måste jag fota"! Och sen gör jag det dagen innan den försvinner. Förra gången var det ett cool't tak (får ta och lägga ut det med någongång,) Men den här gången var det det här lite speciella loket... Väldigt fyrkantiga och gula loket..... 

Lilla snigel är en cirkel

Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig........
Snigelns skal är väldigt farcinerande tycker jag. Hur de snurrar sig runt i perfekta ringar som ökar eftersom..... Just den här fick en frän bakgrund :P

Fotade former, cirklar och rektanglar!
En a-brun..... eller iaf en bit av den..... det bästa sättet att inte få snea bilder är att vrida lite till på kameran så skapar de sina egna linjer!

Fotade från balkongen på häggen som växer precis runt hörnet!
Jag älskar att fota det gröna... och mer lite regn så blir allting lite mera intressant! 


Ja, det får räcka för idag.... Jag kanske slänger ut bilderna från andra träffen här imorgon :P Då fotade jag rörelser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Millan

Jag är en konstig miljöinriktad tjej med ett stort fotointresse som vill upptäcka den grafiska världen. Bor i Söderhamn och jobbar för MittMedia som tidningsplanerare och annonsproducent.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela